NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar

Főszerepben az elektronikus ügyintézés

E-ügyintézési Szakmai Napot rendezett idén harmadik alkalommal a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Közigazgatási Karának Elektronikus Közszolgálati Intézete. Az együttműködés újabb állomásaként a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. társszervezésében megvalósuló egész napos eseményen az e-ügyintézésé volt a főszerep.

„A rendezvény célja az elektronikus ügyintézés népszerűsítése, valamint az, hogy felhívja a figyelmet a digitális világ közigazgatással kapcsolatos lehetőségeire”- hangsúlyozta a rendezvény szervezői nevében Dr. Orbán Anna a honlapunknak. Az NKE ÁKK Elektronikus Közszolgálati Intézet adjunktusa problémaként emelte ki, hogy a hallgatók ismeretei hiányosak. „Ez a korosztály, amely mindennap használ digitális eszközöket, meglepő módon a személyes ügyintézést részesíti előnyben”- mutatott rá. Hozzátette, inkább sorban állnak a kormányablaknál, mert nem ismerik ezt a rendszert, holott a magyraország.hu kormányzati portál helyett működő új elektronikus ügyintézési felületnek számos előnye van. „A személyre szabott ügyintézési felület az egyetlen oldal, amely összeszedi az összes közigazgatási ügyintézési lehetőséget”- hangsúlyozta. Mint mondta, egységes bejelentkezéssel és keretrendszerrel számos területen elérhetővé teszi az ügyintézést.

A programsorozat első állomása Pándi Boglárka, a NISZ Zrt. termék- és szolgáltatásfejlesztési osztályvezetőjének előadása volt. A Közigazgatási informatika és információrendszerek I. tárgy keretében megtartott szakmai előadás az e-ügyintézést volt hivatott bemutatni és népszerűsíteni. A résztvevők megismerkedhettek az elektronikus ügyintézés világával, bővebb információt szerezhettek a SZEÜSZ modellel kapcsolatban, valamint tájékozódhattak a személyre szabott ügyintézési felületet illetően is.

A 1818 Kormányzati Ügyfélvonal tájékoztatási, ügyintézési és népszerűsítő jelleggel települt ki az NKE Oktatási Központjának aulájába. A szakemberek okmányügyintézés, közigazgatási ügyintézés, valamint e-közigazgatási szolgáltatásokkal kapcsolatban voltak az érdeklődő hallgatók és dolgozók segítségére. Az e-közigazgatási szolgáltatások kapcsán kiemelt fontossággal kezelték az ügyfélkapu elérésre, az elektronikus azonosításra és az e-személyire vonatkozó kérdéseket.

Budapest főváros kormányhivatala mobilizált autóbusz formájában biztosított sorban állás nélkül közel 100 elektronikus ügyintézési lehetőséget. A műholdkapcsolattal működő okmánybusz olyan kormányablakként működik, amelyben minden okmányirodai szolgáltatás elérhető.

„Ez a szakmai nap a két szervező fél közös érdeke”- fogalmazott Orbán Anna. Úgy gondolja, az NKE érdeke az egyetemi polgárok képzése és tájékoztatása. Véleménye szerint a NISZ Zrt. épít az NKE-s hallgatókra az operatív munkában. „Szakmai gyakorlatra hívja a hallgatókat, valamint elhelyezkedési lehetőséget is biztosít számukra”- emelte ki. Hozzátette, az ott operatív tevékenységet végző hallgatók komoly szakmai felkészítésben is részesülnek. „Szakmailag megalapozott tartalmi gyakorlatra tesznek szert, ami jól jön az elhelyezkedésnél is”- fejtette ki. Meglátása szerint a NISZ Zrt-nek nagyon képzett hallgatói munkaerőt jelentenek az NKE-sek.

 

Szöveg: Fecser Zsuzsanna

Fotó: Szilágyi Dénes